Marketing en communicatiestrategie voor Fietsmaatjes.NL ontwikkeld

geplaatst in: Nieuwsberichten | 0

Fietsmaatjes.NL is op zoek naar initiatiefnemers in gemeenten waar nog geen Fietsmaatjes is, om haar ambitie van een groei naar 60 lokale Fietsmaatjes organisaties te realiseren. De groei naar 20 lokale organisaties verliep tot nu toe redelijk autonoom, maar er was geen richting gevende strategie beschikbaar. Vragen die we hierbij hadden waren: hoe kunnen we op een effectieve manier deze initiatiefhelden vinden en op welke wijze kunnen we met hen het beste communiceren. Via ons netwerk kwamen we in contact met Bureauvijftig die gespecialiseerd is in de marketing en communicatie voor de doelgroep van 50+. Het klikte direct en er werd een plan gemaakt en een donatie aangevraagd en toegezegd van Stichting RCOAK. In maart werd gestart met de doelgroep van initiatiefnemers veel beter in kaart te brengen en de belangrijkste USP’s van Fietsmaatjes.NL te beschrijven. De drempels die de initiatiefnemer tegenkomt werden uitgewerkt en zo werd stap voor stap duidelijker hoe we deze zeer belangrijke mensen echt voor Fietsmaatjes kunnen winnen. Eind mei hebben we de strategie volledig uitgeschreven, inclusief concrete plannen hoe dit verder uit te voeren. In de uitvoeringsfase zal Fietsmaatjes.NL een freelance communicatiemedewerker aantrekken om ons te ondersteunen. Hiervoor is een profiel opgesteld en kunnen geïnteresseerden reageren tot 22 juni. Wie gaat ons team op het gebied van communicatie versterken?

Download hier de vacature!